Έρευνες για το Διαβήτη

Πιο ευάλωτοι οι διαβητικοί

Οι επιβαρυντικοί για τον διαβήτη τύπου 2 παράγοντες πιθανώς αυξάνουν και τον κίνδυνο που διατρέχουμε να εμφανίσουμε καρκίνο του παγκρέατος, αναφέρει πρόσφατη αμερικανική μελέτη, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Journal of The American Medical Association.

Το αμερικανικό Εθνικό Ινστιτούτο Αντικαρκινικής Ερευνας διαπίστωσε ότι η ύπαρξη υψηλών επιπέδων ινσουλίνης και η διαρκώς αυξανόμενη ανθεκτικότητα στην ορμόνη συνδέεται και με αύξηση του κινδύνου καρκίνου στο πάγκρεας.

Οι ερευνητές, μάλιστα, επισημαίνουν ότι η τήρηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών και γενικότερα ο σωστός τρόπος ζωής μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό των πιθανοτήτων καρκινογένεσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ευρήματα επιβεβαιώνουν προηγούμενες έρευνες που είχαν συνδέσει τον διαβήτη τύπου 2 με τη συγκεκριμένη μορφή καρκίνου. Είναι πιθανό η ινσουλίνη σε μεγαλύτερες από τις φυσιολογικές συγκεντρώσεις να πυροδοτεί την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων στο πάγκρεας.

Για την εξαγωγή των συμπερασμάτων τους οι Αμερικανοί ερευνητές επαναξιολόγησαν στοιχεία που είχαν συγκεντρωθεί από 29.133 άνδρες καπνιστές από τη Φινλανδία, των οποίων η υγεία παρακολουθήθηκε επί 16 χρόνια.

Οπως διαπιστώθηκε, όσοι εμφάνισαν τις υψηλότερες συγκεντρώσεις γλυκόζης και ινσουλίνης στο αίμα, αλλά και τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στην ορμόνη, διέτρεχαν αυξημένο κίνδυνο να πάθουν καρκίνο του παγκρέατος.

Kατά συνέπεια -αναφέρουν οι επιστήμονες στο άρθρο τους- μεταβολές του τρόπου ζωής που θα προκαλέσουν περιορισμό της γλυκόζης και της ινσουλίνης στον ανθρώπινο οργανισμό, όπως είναι η μείωση του σωματικού βάρους, η αύξηση της άσκησης και η σωστή διατροφή, δηλαδή ο περιορισμός της πρόσληψης κεκορεσμένων λιπών, αλλά και αποφυγή όσων άλλων θα μπορούσαν να προκαλέσουν εμφάνιση διαβήτη είναι δυνατόν να δράσουν προληπτικά και κατά του καρκίνου του παγκρέατος.

Βρετανοί επιστήμονες, πάντως, σχολιάζοντας τις διαπιστώσεις των συναδέλφων τους, επισημαίνουν ότι ο σημαντικότερος επιβαρυντικός παράγοντας για τον καρκίνο του παγκρέατος είναι το κάπνισμα, που συνδέεται άρρηκτα με την εμφάνιση του 33% των περιπτώσεων καρκινοπάθειας.

«Γνωρίζαμε από προηγούμενες μελέτες τη σχέση διαβήτη τύπου 2 και παγκρεατικού καρκίνου. Δεν ξέρουμε, όμως, αν ο διαβήτης πυροδοτεί τον καρκίνο ή η καρκινογένεση προκαλεί διαβήτη» λέει ο Χένρι Σνόουκροφτ του Cancer Research Uk. «H συντριπτική πλειοψηφία των διαβητικών τύπου 2 δεν παθαίνει καρκίνο του παγκρέατος».

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Η Καθημερινή" στις 15/12/05.

SugarFree  


Σχόλια
Προσθέστε το σχόλιό σας
Όνομα (υποχρεωτικό):
e-mail (υποχρεωτικό):
μη ορατό
Ιστοσελίδα (προαιρετικό):
 
Security Image


Powered by JoomlaCommentCopyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.Homepage: http://cavo.co.nr/

Κατηγορίες Νέων