Έρευνες για το Διαβήτη

Ο καφές πολεμά τον διαβήτη

Φινλανδοί επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι υποστηρίζουν, με ακόμη περισσότερες αποδείξεις, πως η κατανάλωση καφέ μπορεί να μειώσει δραστικά τον κίνδυνο εκδήλωσης σακχαρώδη διαβήτη.

Η έρευνα διενεργήθηκε στη Φινλανδία, τη χώρα με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ στον κόσμο. Οι ερευνητές συγκέντρωσαν δεδομένα από τρεις έρευνες, στις οποίες ρωτήθηκαν συνολικά 6.974 άνδρες και 7.655 γυναίκες, ηλικίας 35 έως 64 ετών.

Βρήκαν λοιπόν ότι ο κίνδυνος εκδήλωσης σακχαρώδη διαβήτη μειώνεται με την αυξημένη κατανάλωση καφέ. Κατά την έρευνα, οι γυναίκες που έπιναν 3-4 φλυτζάνια καφέ ημερησίως, διέτρεχαν κατά 29% μικρότερο κίνδυνο εκδήλωσης αυτού του τύπου του διαβήτη από άλλες που δεν έπιναν καφέ. Όσες έπιναν 10 ή και περισσότερα φλυτζάνια καφέ ημερησίως, τότε ο κίνδυνος μειωνόταν κατά 79%.

Παράλληλα, οι άνδρες με κατανάλωση 3-4 φλυτζάνια ημερησίως διέτρεχαν 27% μικρότερο κίνδυνο για διαβήτη και όταν η κατανάλωση ήταν 10 ή και περισσότερα φλυτζάνια καφέ, ο κίνδυνος μειωνόταν κατά 55%.

Ο δρ. Γιάακο Τουομιλέτο, του Εθνικού Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας στο Ελσίνκι και επικεφαλής της μελέτης, δημοσίευσε πρόσφατα την έρευνα αυτή στην Επιθεώρηση της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης.

Οι ερευνητές γράφουν: "Αυτή η μελέτη αποκάλυψε αδιάσειστες αποδείξεις για την αμφίδρομη σχέση μεταξύ κατανάλωσης καφέ και του σακχαρώδη διαβήτη. Καθώς εμείς οι Φινλανδοί πίνουμε καφέ περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο λαό στον κόσμο, έχουμε τη δύναμη να προσδιορίσουμε τον κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη με τη μεγάλη κατανάλωση καφέ. Οι μηχανισμοί ή η διαδικασία με την οποία τα συστατικά του καφέ μπορεί να ασκούν ευεργετική επίδραση στο διαβήτη, παραμένουν ωστόσο ασαφή".

Ο σακχαρώδης διαβήτης ή διαβήτης τύπου 2 (diabetes mellitus) εμφανίζεται περίπου στην ηλικία των 40 και όταν ο οργανισμός γίνεται ανθεκτικός στην ινσουλίνη, η οποία καθιστά ικανά τα κύτταρα να απορροφούν τη γλυκόζη.

Τον Ιανουάριο, αμερικανοί ερευνητές στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ δημοσίευσαν έρευνα, στην οποία τόνιζαν ότι ο κίνδυνος για σακχαρώδη διαβήτη μπορεί να αναχαιτισθεί με την κατανάλωση τουλάχιστον έξι φλυτζανιών καφέ ημερησίως.

Πηγή: Α.Π.Ε.

SugarFree  


Λέξεις κλειδιά: καφές, τύπου ΙΙ, γλυκόζη
Σχόλια
Προσθέστε το σχόλιό σας
Όνομα (υποχρεωτικό):
e-mail (υποχρεωτικό):
μη ορατό
Ιστοσελίδα (προαιρετικό):
 
Security Image


Powered by JoomlaCommentCopyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.Homepage: http://cavo.co.nr/

Κατηγορίες Νέων