Βρήκαν τον "διακόπτη" του διαβήτη

Τον «διακόπτη» του διαβήτη ανακάλυψαν ερευνητές, που τώρα δίνουν ελπίδες για την πρόληψη, αλλά και τη θεραπεία της ασθένειας. Η έρευνα έγινε στο Καθολικό Πανεπιστήμιο της Ρώμης, όπου οι επιστήμονες βρήκαν έναν μοριακό διακόπτη απενεργοποίησης του διαβήτη, που χαρακτηρίζεται «η νόσος του 21ου αιώνα».
Τα πειράματα που έγιναν σε ποντίκια δημιούργησαν κλίμα αισιοδοξίας αφού έδειξαν ότι το «σβήσιμο» του μοριακού διακόπτη, ο οποίος ονομάζεται «p66», συνέβαλε στην πρόληψη του διαβήτη, ακόμη και σε περιπτώσεις πειραματόζωων που έκαναν υπερβολική σε θερμίδες διατροφή, ήταν παχύσαρκα και δεν ασκούνταν καθόλου.

Το p66, που είναι το γονίδιο της γήρανσης, είχε ανακαλυφτεί πριν από χρόνια από άλλους Ιταλούς ερευνητές. Η ερευνητική ομάδα του Καθολικού Πανεπιστημίου όμως σκέφτηκε την απενεργοποίησή του, βασιζόμενη στο γεγονός ότι ο διαβήτης χαρακτηρίζεται από την πρόκληση αδυναμίας του οργανισμού να χρησιμοποιήσει και να ανεχτεί τα παραπανίσια σάκχαρα και τις θρεπτικές ουσίες που παίρνουμε από την τροφή. Αποτέλεσμα αυτής της αδυναμίας είναι η επιτάχυνση της διαδικασίας γήρανσης, κατά την οποία προσβάλλονται ιστοί όπως τα μάτια, οι νεφροί και τα αιμοφόρα αγγεία, προκαλώντας βλάβες ανάλογες με εκείνες που παρατηρούνται σε πολύ ηλικιωμένους ανθρώπους.

«Η παχυσαρκία και το μεταβολικό σύνδρομο δημιουργούνται από την υπερθερμιδική διατροφή και εν μέρει από τη γενετική και συνδέονται με τον διατροφικό διαβήτη και την πρόωρη γήρανση» εξήγησε ο ερευνητής Τομάσο Γκαλεότι που είναι αισιόδοξος, γιατί αν τα αποτελέσματα που είχε η απενεργοποίηση του μοριακού διακόπτη p66 στα ποντίκια επιτευχθούν και στους ανθρώπους, ίσως ανοίξει ο δρόμος για τη χρήση αναστολέων του p66 ώστε να υπάρξει πρόληψη, αλλά και θεραπεία της νόσου.

Τα συμπεράσματα της σημαντικής αυτής έρευνας δημοσιεύτηκαν στην έγκυρη ιατρική επιθεώρηση «Proceedings of the National Academy of Sciences» από την ερευνητική ομάδα της οποίας επικεφαλής ήταν οι Τζοβανμπατίστα Πάνι και Τομάσο Γκαλεότι, του Ινστιτούτου Γενικής Παθολογίας και Χειρουργικής του Καθολικού Πανεπιστημίου. Στην έρευνα συμμετείχαν επιστήμονες από το Ινστιτούτο Βιοχημείας του ίδιου πανεπιστημίου.

Πηγή: espressonews
Νάντια Διονυσοπούλου  


Σχόλια
ΧΙΟΝΗ, 23.08.2010 11:26:20 απάντηση
Μακάρι να βρεθεί κάτι τέτοιο. ΄Ολη η ανθρωπότητα θα ζήσει με περισσότερη υγεία
Προσθέστε το σχόλιό σας
Όνομα (υποχρεωτικό):
e-mail (υποχρεωτικό):
μη ορατό
Ιστοσελίδα (προαιρετικό):
 
Security Image


Powered by JoomlaCommentCopyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.Homepage: http://cavo.co.nr/

Κατηγορίες Νέων