Διαβήτης Τύπου ΙΙ

SOS για τους συγγενείς των διαβητικών

Είναι γνωστό ότι η διατροφή και ο τρόπος ζωής μπορούν να μας οδηγήσουν στον διαβήτη, αλλά πόσο σημαντικό είναι να έχει κάποιος οικογενειακό ιστορικό της νόσου; Αυστραλοί ερευνητές αποφάσισαν να το μάθουν και έτσι έκαναν ένα ασυνήθιστο πείραμα: επιστράτευσαν υγιείς εθελοντές από οικογένειες πασχόντων από τύπου 2 διαβήτη και από υγιείς οικογένειες και τους υποχρέωσαν να τρώνε... ασύστολα.
τη μελέτη συμμετείχαν συνολικά 41 άνδρες και γυναίκες, οι μισοί εκ των οποίων είχαν διαβητικούς συγγενείς πρώτου βαθμού. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς», όλοι οι εθελοντές κλήθηκαν να ακολουθήσουν ένα πλούσιο σε λίπη διαιτολόγιο, το οποίο περιελάμβανε 1.250 περιττές θερμίδες την ημέρα!

Επειτα από 4 εβδομάδες όλοι οι εθελοντές είχαν - για ευνόητους λόγους - πάρει βάρος. Επιπλέον, σε όλους είχε αρχίσει να διαταράσσεται η ανοχή του οργανισμού τους στην ινσουλίνη (η αύξηση της ανοχής στην ινσουλίνη θεωρείται προάγγελος διαβήτη).

Ωστόσο, οι εθελοντές με οικογενειακό ιστορικό τύπου 2 διαβήτη είχαν πάρει κατά μέσον όρο 3,6 κιλά, ενώ όσοι δεν είχαν παρόμοιο ιστορικό είχαν πάρει λιγότερα - μόλις 2,3. Επιπλέον, οι πρώτοι εθελοντές παρουσίασαν πολύ πιο σημαντική αύξηση στην ανοχή στην ινσουλίνη.

Οπως γράφουν στην Επιθεώρηση «Diabetologia» οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Λεόνι Χάιλμπρον, αναπληρώτρια καθηγήτρια Διατροφικής Φυσιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας, «ο τύπου 2 διαβήτης είναι μια περιβαλλοντική αλλά και μια γενετική νόσος». Συνεπώς, «όσοι έχουν οικογενειακό ιστορικό της νόσου θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί στις διατροφικές συνήθειες και στον τρόπο ζωής τους, διότι διατρέχουν πολύ αυξημένο κίνδυνο να την παρουσιάσουν».

Ο τύπου 2 διαβήτης σχετίζεται πρωτίστως με την παχυσαρκία, γι' αυτό και οι συγγενείς των πασχόντων πρέπει να φροντίσουν να έχουν υγιές σωματικό βάρος και να γυμνάζονται συστηματικά, συνιστούν οι επιστήμονες.


Πηγή: tanea.gr
Νάντια Διονυσοπούλου  


Σχόλια
Αρετή, 03.07.2010 19:48:14 απάντηση
"...Στα πλαίσια των προσπαθειών πρόληψης του διαβήτη τύπου 2, διεξάγεται εδώ και τρία χρόνια σε Ευρωπαϊκό επίπεδο η μελέτη DEPLAN. Στην Ελλάδα διεξάγεται από την Α΄ Προπαιδευτική Παθολογική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, 11,2% των ατόμων που συμμετείχαν στη μελέτη έπασχαν από διαβήτη χωρίς να το γνωρίζουν, ενώ ένα 20% εμφάνισε παθολογικές τιμές σακχάρου ή παθολογική ανοχή στη γλυκόζη (προδιαβήτης), χωρίς ακόμη να έχει αναπτύξει ενεργή νόσο. Μεταφράζοντας τα στατιστικά συμπεραίνουμε ότι στην Αθήνα ένας στους τρεις ενήλικες ή πάσχει από διαβήτη χωρίς να το γνωρίζει ή αντιμετωπίζει μεγάλο κίνδυνο να εμφανίσει τη νόσο μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια."
πηγή:http://www.genikos-iatros.gr/diabetes_prevention_prolipsi.html
Προσθέστε το σχόλιό σας
Όνομα (υποχρεωτικό):
e-mail (υποχρεωτικό):
μη ορατό
Ιστοσελίδα (προαιρετικό):
 
Security Image


Powered by JoomlaCommentCopyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.Homepage: http://cavo.co.nr/

Κατηγορίες Νέων