Διαβήτης Τύπου ΙΙ

Ο καφές μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και διαβήτη

Καλά νέα για τους λάτρεις του καφέ, καθώς σύμφωνα με τα ευρήματα δύο νέων μελετών αφενός η καθημερινή κατανάλωση του ροφήματος μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης επικίνδυνων αρρυθμιών, αφετέρου η κατανάλωση καφέ σε συνδυασμό με το μεσημεριανό γεύμα μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2.

Η πρώτη μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 130.054 ενήλικες που έπιναν τέσσερα ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ ημερησίως, έδειξε ότι οι συμμετέχοντες είχαν μειωμένο κατά 18% κίνδυνο νοσηλείας λόγω αρρυθμίας, σε σύγκριση με τα άτομα που δεν έπιναν καφέ. Τα άτομα που έπιναν μικρότερες ποσότητες του ροφήματος (1-3 φλιτζάνια ημερησίως) είχαν κατά 7% μειωμένες πιθανότητες εμφάνισης καρδιακής αρρυθμίας, επεσήμανε ο κύριος ερευνητής της μελέτης Arthur Klatsky.

Η δεύτερη μελέτη, που διεξήχθη σε περίπου 70.000 γυναίκες από τη Γαλλία, έδειξε ότι οι συμμετέχουσες που έπιναν τουλάχιστον ένα φλιτζάνι καφέ σε συνδυασμό με το μεσημεριανό τους γεύμα είχαν 33% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 στη διάρκεια αρκετών ετών, σε σύγκριση με τις συμμετέχουσες που δεν έπιναν καφέ. Το αποτέλεσμα αυτό ίσχυε τόσο για τον κανονικό όσο και για τον καφέ χωρίς καφεΐνη και ανεξαρτήτως του εάν ο καφές είχε ζάχαρη ή όχι.

Ωστόσο, το όφελος αυτό διαπιστώθηκε μόνο για τον καφέ που καταναλωνόταν μαζί με το μεσημεριανό γεύμα, καθώς η κατανάλωση καφέ κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας δεν φάνηκε να επηρεάζει τον κίνδυνο διαβήτη.

Τα ευρήματα της πρώτης μελέτης παρουσιάσθηκαν στο συνέδριο για την καρδιαγγειακή νόσο που πραγματοποίησε η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία στις 5 Μαρτίου στο San Francisco, ενώ η δεύτερη μελέτη, που διεξήχθη από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Sao Paolo της Βραζιλίας, παρουσιάσθηκε στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition.

 Πηγή: healthview.gr

 

Νάντια Διονυσοπούλου  


Σχόλια
Προσθέστε το σχόλιό σας
Όνομα (υποχρεωτικό):
e-mail (υποχρεωτικό):
μη ορατό
Ιστοσελίδα (προαιρετικό):
 
Security Image


Powered by JoomlaCommentCopyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.Homepage: http://cavo.co.nr/

Κατηγορίες Νέων