Διαβήτης και καρδιακά επεισόδια: Μεγάλης σημασίας ο έλεγχος του σακχάρου
Τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη και τα οποία διατηρούν σε χαμηλά επίπεδα το σάκχαρο τους, έχουν σημαντικά λιγότερες πιθανότητες να υποφέρουν καρδιακά επεισόδια και στεφανιαία νόσο.Σε μια μεγάλη μελέτη (μεταανάλυση), από 33.000 άτομα, βρέθηκε ότι τα άτομα που διατηρούσαν χαμηλά του επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους, είχαν 17% λιγότερα καρδιακά επεισόδια και 15% μείωση σε περιστατικά στεφανιαίας νόσου.
Επιπλέον, από τη μελέτη αυτή, προέκυψε ότι, σε αντίθεση με προηγούμενες μικρές μελέτες οι οποίες είχαν επισημάνει ότι θα μπορούσε να υπάρξει πιθανός κίνδυνος από τον καλύτερο έλεγχο σακχάρου, με τη μελέτη αυτή δεν προέκυψε καμία επιβάρυνση με θανάτους από οποιαδήποτε αιτία.
Είναι γνωστό και τεκμηριωμένο, ότι οι διαβητικοί εμφανίζουν αυξημένο κίνδυνο για καρδιακή νόσο. Ακόμα και όταν αυτοί οι ασθενείς μειώνουν τον κίνδυνο, διατηρώντας χαμηλή αρτηριακή πίεση και μείωση της χοληστερόλης, ο κίνδυνος παραμένει υψηλός.
Όπως δηλώνει ο επικεφαλής ερευνητής Dr. Kausik Ray, από το πανεπιστήμιο του Καίμπριτζ, «... μολονότι απαιτείται περαιτέρω έρευνα, τα ευρήματα μας παρέχουν τη δυνατότητα να τονίσουμε τη σημασία της του γεγονότος, ότι η βελτίωση των επιπέδων της γλυκόζης θα πρέπει να περιλαμβάνει αφενός μεν, μεταβολές του τρόπου ζωής των ασθενών, αφετέρου δε φάρμακα».
Πηγή: ygeiaonline.gr









