Διατροφικά νέα

Άρτος και... ξερό ψωμί

Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα η μανία περί της κακώς εννοούμενης «υγιεινής διατροφής» είχε οδηγήσει στον εξοστρακισμό του «παχυντικού» ψωμιού από το καθημερινό τραπέζι, ενώ πριν συμβεί αυτό, το λευκό ψωμί, το λεγόμενο «πολυτελείας», είχε καταλάβει περίοπτη θέση στις προτιμήσεις μας και δίπλα του το «χωριάτικο», για να καθησυχάζει τις οικολογικές μας ανησυχίες.
katrin Mastrostamati  


Διατροφή για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σακχαρώδη διαβήτη

Η εξέλιξη της επιστήμης της ιατρικής και της Κλινικής Διαιτολογίας, μέσω των πιστοποιημένων πια ευρημάτων της, καθιστά σήμερα την διατροφή στον διαβήτη, αλλά και στην πρόληψη του, λιγότερο πιεστική και περισσότερο αποτελεσματική από ποτέ. Τα άτομα με διαβήτη ή με προδιάθεση για τη νόσο, καλούνται σήμερα να εκπαιδευτούν από τους επιστήμονες ώστε να μπορέσουν να εντάξουν σχεδόν κάθε τροφή στο διαιτολόγιο τους. Το κλειδί για την καλύτερη δυνατή διατροφή, είναι το μέτρο στην κατανάλωση και η ποικιλία, και όχι οι όποιες ευεργετικές ιδιότητες μεμονωμένων τροφών. Ακόμα και η πιο πλούσια σε ευεργετικά συστατικά τροφή, όταν υπερκαταναλώνεται ή τρώγεται αποκλειστικά, οδηγεί σε δυσμενείς καταστάσεις.
katrin Mastrostamati  


"Ανθυγιεινές" συνήθειες

Οι Έλληνες γνωρίζουν τη μεσογειακή διατροφή μόνο στη θεωρία. Στην πράξη ουδείς την εφαρμόζει. Είναι δε, χαρακτηριστικό ότι ένας στους δύο Έλληνες και μία στις τρεις Ελληνίδες είναι υπέρβαροι. Αυτό προκύπτει από έρευνα για τις διατροφικές συνήθειες, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, το Ηράκλειο, τα Γιάννενα, την Πτολεμαΐδα και τη Νεμέα Κορινθίας, από τον Απρίλιο έως και το Σεπτέμβριο του 2008, σε δείγμα 869 ανδρών και γυναικών, ηλικιών από 18 έως 55 χρόνων. Παρότι η Παγκόσμια Όργανωση Υγείας συστήνει δύο με τρεις μερίδες φρούτων καθημερινά, οι ερωτηθέντες, σε ποσοστό 38,5%, δήλωσαν ότι καταναλώνουν λιγότερες από τέσσερις μερίδες την εβδομάδα.
katrin Mastrostamati  


Η διατροφή χαμηλών λιπαρών από μόνη της δεν προλαμβάνει τον διαβήτη

Νέα Υόρκη: Από μόνη της η διατροφή με χαμηλά λιπαρά δεν φαίνεται να μειώνει τις πιθανότητες των μετεμμηνοπαυσιακών γυναικών να εκδηλώσουν διαβήτη, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Archives of Internal Medicine.
katrin Mastrostamati  


Τα περιττά κιλά του καλοκαιριού και πώς να προσέξουμε

Το καλοκαίρι πέρασε, οι διακοπές τελείωσαν και οι περισσότεροι έχουν επιστρέψει στην καθημερινότητά τους γεμάτοι διάθεση για δημιουργικότητα. Τα μπάνια και οι παραλίες αποτελούν μια όμορφη ανάμνηση και η επαναφορά μας στο ρυθμό της καθημερινότητας είναι πια μια πραγματικότητα.

micaela spiliotopoulou  


Κατηγορίες Νέων